حل معادلات انتگرال ولترای نوع دوم با روش های رونگه-کوتای پایدار و ویولت-گالرکین

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه دو روش برای حل معادلات انتگرال ولترا ارائه می شود. روش اول ویولت – گالرکین می باشد که برای حل تقریبی معادلات انتگرال ولترای نوع دوم به کار برده شده است. در این روش ارتباط جدید بعضی ضرایب را معرفی می کنیم و درباره ی ویژگی های آنها بحث می کنیم و الگوریتمی برای ارزیابی آنها پیشنهاد می کنیم. این ضرایب می تواند فقط یک بار محاسبه شود و برای حل هر معادله ی انتگرال ولترای خطی از نوع دوم بکار برده می شوند. همگرایی و خطای این روش بررسی می-شود.روش دوم، رونگه – کوتا با پایداری عددی بالا می باشد که در این مورد تعریف پایایی ?_0 (?) ارائه می شود و تکنیکی جدید برای ایجاد روش هایی با پایداری بالا معرفی خواهد شد و روش های ?_0 – پایا از مرتبه ی سه و چهار بدست می آید. با ارائه مثال عددی بازده این روش ها توضیح داده می شود.

منابع مشابه

‏به‌کارگیری موجک چبیشف‏ نوع دوم در حل عددی معادلات انتگرال فردهلم خطی فازی نوع دوم

در این مقاله‏، حل عددی معادلات انتگرال فردهلم فازی نوع دو‏م با به‌کارگیری موجک چبیشف‏ نوع دوم را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس از بیان تعاریف مقدماتی مرتبط با معادلات فازی و نیز ویژگی‌های اولیه موجک چبیشف‏ نوع دوم‏، فرم پارامتری معادلات انتگرال فردهلم فازی نوع دو‏م‏، که در واقع دستگاهی از معادلات انتگرال فردهلم خطی در حالت غیرفازی است را معرفی می‌نماییم. سپس با به‌کارگیری موجک چبیشف‏ نوع دوم و به...

متن کامل

تقریب گالرکین ناپیوسته برای معادلات انتگرال ولترای نوع اول

با انگیزه دهی مشکلِ در حال توسعه ی روش های دقیق و روش های زمان - گامیِ پایدار‏، برای معادلات پتانسیلی تک لایه‏ ای‏، برای پراکندگی صوتی یک سطح، ما نتایج همگرایی جدیدی را حاضر کردیم که برای تقریب های چندجمله ای تکه ای گالرکین ناپیوسته ‎$dg‎‎‎‎$‎ از یک معادله ی انتگرالی ولترا‎‏ی نوع اول از نوع هسته ی پیچشی است، که هسته ی ‎$‎‎‎k‎$‎ ‎‏هموار و در ‎$‎k(0) ‎ eq 0‎‎‎‎‎‎$‎‏ صدق می کند. ما نشان می دهیم که ی...

15 صفحه اول

کاربرد روش موجک گالرکین سریع برای معادلات انتگرال نوع دوم

در این پایان نامه، کاربردی عددی از روش گالرکین سریع برای معادلات انتگرال فردهلم نوع دوم را بااستفاده از موجک های تکه ای چند جمله ای نشان می دهیم. روی مسائل اساسی برای کاربرد عددی چنین روشی متمرکز می شویم که شامل یک انتخاب از استراتژی برش عملی، انتگرالگیری عددی انتگرال های منفرد ضعیف وکنترل خطای انتگرال گیری عددی می باشند.همچنین یک روش تکراری را برای حل دستگاه خطی فشرده شده حاصل به کار می بریم.

15 صفحه اول

یک روش عددی برای حل معادلات انتگرال فردهلم و ولترای دوبعدی نوع دوم

در این پایان نامه به کمک چندجمله ای های چبیشف و لژاندر روش هایی برای حل عددی دسته ای از معادلات انتگرال معرفی کرده و با ارایه ی چند مثال و آنالیز خطای موجود، کارایی و دقت این روش ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه - پژوهشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023